Плюс гривня за проїзд

14.11.2019


Не минуло й року після останнього підвищення тарифу на проїзд у львівських маршрутках. Тепер, під кінець 2019-го, в міській раді знову озвучують наміри підвищити тариф - із 7 гривень до 8-ми. У тому числі відомо, що невдовзі зміниться вартість проїзду в електротранспорті: до 6 гривень за квиток, який купуватимете на зупинках громадського транспорту, і до 7 гривень для тих, що купують квитки у водія. Хоча є певна процедура, і питання підвищення тарифів ще повинні розглянути на різних етапах. За

 попередніми повідомленнями чиновників в ЗМІ, подорожчати проїзд може ще у грудні. Та все залежить від того, як швидко проведуть громадські слухання.Підвищення вимагають міжнародні партнериСвоє рішення підвищити тарифи міські чиновники і перевізники пояснюють великою різницею між наявним тарифом та реальною собівартістю квитка. Мовляв, на це їх спонукають міжнародні фінансові установи, які співпрацюють з міською радою. Зокрема, відомо, що Європейський інвестиційний банк невдовзі має профінансувати закупівлю 100 нових низькопідлогових автобусів і 10 нових трамваїв."Уже вкотре колеги, партнери з Європейського інвестиційного банку, як і інші міжнародні фінансові установи, звертають увагу на те, що в нас існує велика різниця між фактичним та економічно обгрунтованим тарифами. Приміром, у комунальному АТП-1 економічно обгрунтований тариф - 10 гривень, навіть більше. Тож на сьогоднішній день АТП-1 запускає процедуру обговорення з громадськістю можливості коригування тарифу. В оприлюдненому акті закладений тариф 8 грн (12% коригування). І це тільки початок процедур, які ще треба пройти, погодити, обговорити з громадськістю. Але зазначу, що на сьогоднішній день міська рада, міський голова виступають проти такого підвищення. Адже, окрім економічної, не можемо забувати про соціальну складову", - зауважує Андрій Білий, заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради.У коментарі "Львівській Пошті" директор АТП-1 Орест Хамула додає: "В кінці року ми визначили економічно обгрунтований тариф, враховуючи всі витрати та доходи підприємства від перевезень, і подали його в міське управління транспорту. Далі в міській раді вирішуватимуть, чи підвищувати його. Є певні процедури, яких не оминути".Згідно з процедурою, рішення про підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті має прийняти виконавчий комітет Львівської міськради. Перед цим рішення має пройти громадські слухання та публічні консультації, погодження Антимонопольного комітету. На це знадобиться не менш ніж місяць або й більше, зазначили в пресслужбі Львівської міськради. Громадські обговорення, найімовірніше, проводитимуть у Шевченківській районній адміністрації, бо у великій сесійній залі мерії, що на площі Ринок, тривають ремонтні роботи."Порядок затвердження тарифу такий: управління транспорту проводить громадські консультації, паралельно ініціюють громадські слухання. Секретаріат ради визначає дату, мінімум як за 10 днів до слухань. Зазначені дати публікують у відкритих джерелах. Думаю, вже наступного тижня можуть відбутись перші слухання. А тоді знатимемо, чи ще у грудні відкоригуємо тариф", - зазначив Андрій Білий.На сайті міськради вже оприлюднили проєкт рішення виконавчого комітету про зміну тарифу. Тож тарифи таки підвищать, питання лише коли.Як уже писала "Львівська Пошта", подорожчає проїзд і в електротранспорті. Вартість разового квитка становитиме 7 грн у водія і 6 грн у кіосках та електронних системах. Зокрема, за 6 грн квиток можна буде придбати через QR-коди Приват24, смс, Bluetooth, термінали самообслуговування IBOX та EasyPay. Студенти зможуть купити його у водія за 3,5 грн, у інший спосіб - за 3 грн. Додамо, що востаннє вартість проїзду в електротранспорті підвищували торік у травні - із 3 до 5 грн."Спочатку також мають відбутися громадські слухання щодо такого рішення. Слухання, найімовірніше, відбудуться швидше, ніж щодо тарифів у маршрутках", - веде далі Андрій Білий.Позиція перевізниківЦікаво, що Андрій Білий озвучив думку про розгляд можливості диференціації тарифів. Тобто вартість проїзду можуть збільшити у комунальному транспорті (АТП-1), тоді як залишити без змін тариф у маршрутках, які обслуговують приватні перевізники. Мовляв, ті не виконують зобов'язань і не оновлюють свого парку.Натомість приватні перевізники у розмові з "Львівською Поштою" зазначають, що міськрада веде перемовини з перевізниками щодо підвищення тарифів майже місяць."Ми вже подали розрахунки в міську раду щодо нового тарифу на проїзд в громадському транспорті. В середньому він мав би становити 10 гривень. Про кінцевий реальний тариф, який можуть затвердити у міській раді і на який ми погодимося, важко щось сказати - все залежить від того, в яких розмірах міська влада виділятиме компенсації перевізникам із міського бюджету в наступному році", - пояснює Юрій Мельник, директор АТП "Успіх БМ", яке обслуговує три міські маршрути (№38, №51 і №53).З його слів, від суми компенсацій залежатиме те, чи пенсіонери й далі їздитимуть безкоштовно в громадському транспорті Львова, який обслуговують приватні перевізники. "Якщо міська влада не передбачить значної суми на компенсацію безкоштовного проїзду.пільговиків, ніхто не возитиме їх безкоштовно", - веде далі Юрій Мельник.

Коли говорять про підвищення тарифу, одразу хочеться розуміти, що зміниться на краще? Бачимо, що громадський транспорт нам потрібен, водночас постає інша проблема - невдовзі місто застрягне в суцільних заторах на години! Зауважу, що до цього часу на жодних офіційних нарадах, депутатських комісіях у міській раді я не чув про початок обговорення з громадськістю можливості коригування тарифу. Остаточне рішення ухвалює виконавчий комітет Львівської міськради. Комітет засідає щотижня. Для погодження не потрібні ні рішення комісії, ні рішення сесії - це відповідальність виконавчих органів. Миттєве рішення можуть прийняти, якщо буде політична, так би мовити, воля міського голови.

Водночас зауважу: коли чиновники подібне рішення не аргументують, то в суспільстві не буде сприйняття нового тарифу. Є ще одна проблема: майже половина пасажирів у громадському транспорті Львова - пільговики. З підвищенням тарифу відсоток тих, що оплачують проїзд, зменшиться. Тому при таких умовах ефекту від рішення підвищити тариф на проїзд в економічному вимірі немає.

© 2019
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати